Koncept vizuální gramotnosti a možnosti jeho aplikace v českém vzdělávání

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ZÁLEŠÁK Jan VANČÁT Jaroslav

Rok publikování 2009
Druh Článek ve sborníku
Konference Mezi viděním a věděním
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova visual literacy; art education; INSEA; visual studies; fine art; General Curricula
Popis Společný text Jana Zálešáka a Jaroslava Vančáta vychází z analýzy problematiky vizuální gramotnosti a představuje ji jako jedno z témat, jež by měly zaujmout významné místo v diskuzích o stavu a vývoji české výtvarné výchovy a její teorie. První část textu je zaměřena na samotnou problematiku vizuální gramotnosti, druhá pak tuto problematiku vztahuje ke specifické situaci výtvarné výchovy, která se nachází v prostoru mezi (uměleckou) tvorbou a vzděláváním.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.