Vývoj českého maloobchodu z pohledu difúzního procesu: příklad vybraných řetězců

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Ekonomicko-správní fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

KUNC Josef KLAPKA Pavel NOVÁKOVÁ Eva SIWEK Tadeusz TONEV Petr

Rok publikování 2010
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Popis Český maloobchod prošel za posledních 20 let zcela zásadní proměnou. Bývalá monopolní spotřební družstva jako Jednota (dnes COOP) či Pramen byla již v 90. letech vytlačena zahraničními maloobchodními řetězci. V České republice se začala vytvářet nová síťová struktura s velkoformátovými prodejními koncepty. Hypermarkety a supermarkety jsou typickým obrazem současné české maloobchodní sítě, doplňované řadou řetězců typu fastfood. Difúze je procesem, při kterém se přenáší inovace či jev přenáší určitými kanály mezi jedinci či sociálními skupinami v čase a prostoru. Dochází k šíření nových jevů, objektů, myšlenek, způsobů chování apod., jedná se tedy o interdisciplinární záležitost. Na základě vybraných maloobchodních řetězců je cílem analyzovat v čase a prostoru vývoj českého maloobchodu, který má mj. také charakter difúzního procesu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.