Názory žáků a studentů na správné zkoušení a hodnocení ve škole
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Zkoušení a hodnocení učebních výsledků žáků je organickou součástí výchovně vzdělávacího procesu a z hlediska učitelů i žáků patří k jedné z nejcitlivějších stránek vyučování. Příspěvek pojednává o výsledcích výzkumného šetření zaměřeného na opomíjený pohled žáků a studentů na zkoušení a hodnocení ve škole (konkrétně na zjištění představ žáků druhého stupně základních škol a studentů středních a vysokých škol o správném zkoušení a hodnocení /známkování/. Pro zjištění názorů žáků a studentů na tuto problematiku byla použita metoda dotazníku vlastní konstrukce. Zkoumaný soubor tvořilo celkem 242 respondentů. Dílčími cíli výzkumu bylo získat společnou představu žáků a studentů o správném zkoušení a hodnocení, porovnat ji s názory teoretiků-odborníků a výsledky dříve realizovaných výzkumů a srovnat odpovědi respondentů dle stupně školy a pohlaví. |