Postavení rodiny v systému péče o dítě se sluchovým postižením
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | E-Pedagogium |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | hering-impaired child; family; early care; communication means; research |
Popis | Pro správný vývoj osobnosti dítěte se sluchovým postižením je potřeba zapojit do rehabilitace, výchovy a vzdělávání co nejširší tým osob: lékaře, pedagogy, rodiče. Tato spolupráce, pokud není jen formální, může vést k co největšímu možnému začlenění dítěte do většinové společnosti. Přesto nejdůležitějším článkem komplexní péče je rodina. Rodina je nejvýznamnější sociální skupinou pro vývoj dětské osobnosti. Poskytuje zázemí, uspokojuje jeho potřeby. V příspěvku se zamýšlím nad důležitostí správné volby komunikačního prostředku, mezi dítětem se sluchovým postižením a jeho rodiči, přičemž čerpám z výsledků výzkumu o výběru komunikačních prostředků v rodině s dítětem se sluchovou vadou. |
Související projekty: |