Jak vzdělávat integrativní psychoterapeuty II : vybrané modely výcviků v zahraniční literatuře
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Psychoterapie |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | psychotherapy training;psychotherapist development;integration;identification with psychotherapy orientation |
Popis | Příspěvek porovnává několik modelů integrativních psychoterapeutických výcviků publikovaných v zahraniční literatuře a ukazuje jejich základní shodu. Podrobněji se věnuje několika klíčovým tématům: kritické počáteční fázi výcviku ve vztahu k vývoji integrativní perspektivy, problematice identifikace s terapeutickým směrem, otázce zda vyučovat různé terapeutické přístupy souběžně nebo postupně, využití terapeutických manuálů v integrativní výcviku, propojením výuky s výzkumem a evaluací a také vlivem institucionálního kontextu na pojetí výuky integrace. |
Související projekty: |