Vybrané problémy inkluzivního výzkumu
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Kapitola analyzuje vybrané etické a metodologické problémy výzkumu inkluzivního vzdělávání a výzkumu jedinců se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním. Práva osob s postižením při výzkumných šetřeních byla a jsou porušována. K základním aspektům etického výzkumu jedinců s postižením patří prospěch pro účastníky výzkumu, dobrovolný a informovaný souhlas, zapojení osob s postižením do realizace výzkumu a zachovávání důvěrnosti získaných informací. S těmito aspekty úzce souvisí možnosti výběru respondentů či informantů do výzkumného vzorku. Při kvantitativně orientovaném výzkumu usilujeme o náhodný či kvótní výběr. Ten však ve speciálně pedagogickém výzkumu naráží na mnohé etické a administrativní bariéry. |
Související projekty: |