Úroveň tvořivosti a preference stylů učení u gymnaziálních studentů
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Zborník Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave PSYCHOLOGICA XLI |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | creativity; figural creativity; learning style |
Popis | Příspěvek pojednává o výzkumném šetření zaměřeném na zjištění úrovně tvořivosti a preference učebních stylů u studentů gymnázia. Výzkumný soubor tvořilo 86 studentů druhých a třetích ročníků čtyřletého gymnázia (ve věku od 15 do 18 let). Ve výzkumu byly použity dvě metody: Torranceho test tvořivého myšlení – figurální verze B a Dotazník stylu učení (LSI – Learning Style Inventory) autorů Dunnové, Dunna a Price. Hlavním cílem bylo prozkoumat souvislosti mezi preferencí stylů učení a úrovní tvořivosti. Dále jsme se zaměřili na individuální preference při učení a na úroveň tvořivosti s ohledem na pohlavní rozdíly. |