Mgr. Bc. Libor Juhaňák


office: bud. C/432
Arna Nováka 1
602 00 Brno

Show on the map

CV

Curriculum vitae

Person Identification
  • Mgr. Bc. Libor Juhaňák
Workplace
  • Department of Educational Sciences
    Faculty of Arts
    Masaryk University
    Žerotínovo nám. 2
    602 00 Brno
    Czech Republic
Function, current position
  • researcher
  • Ph.D. candidate
Education and academic qualifications
  • 2015: Bc. in Philosophy; Department of Philosophy, FA MU; thesis: Heterophenomenology.
  • 2012: Mgr. in Information and Library Studies; Division of Information and Library Studies, FA MU; thesis: Integration of the virtual working environment into the student project teamwork.
  • 2009: Bc. in Information and Library Studies; Division of Information and Library Studies, FA MU; thesis: The issue of virtual team working.
Professional experience
  • 2017 - : researcher; Department of Educational Sciences, Faculty of Arts, MU, Brno.
  • 2011 - : e-learning administrator and e-learning support; Centre for Information Technologies, Faculty of Arts, MU, Brno. (part-time cooperation)
  • 2012 - 2015: e-learning specialist; Centre for Degree Curricula Innovation, Faculty of Arts, MU, Brno.
  • 2012 - 2015: lektor, e-learning instructional designer, IT specialist; Institute of Computer Science, MU, Brno. (part-time cooperation)
  • 2011 - 2012: e-learning administrator and IT support; NAKLIV Centre, Faculty of Arts, MU, Brno. (part-time cooperation)
Research activities
  • 2017 – 2019: team member in a research project entitled Digital technologies in everyday lives and learning of students (Czech Science Foundation, 17-06152S).
Akademické stáže, studijní nebo pracovní pobyty
  • 2019/03/11 – 2019/03/29: GESIS - Leibniz-Institute for the Social Sciences, Köln, 48th GESIS Spring Seminar: Bayesian Modelling in the Social Sciences
  • 2016/08/12 – 2017/01/16: University of Oslo, Oslo, Erasmus+, NOR
Major publications
  • JUHAŇÁK, Libor, Jiří ZOUNEK a Lucie ROHLÍKOVÁ. Using process mining to analyze students' quiz-taking behavior patterns in a learning management system. Computers in Human Behavior, Pergamon Press, 2019, roč. 92, prosinec, s. 496-506. ISSN 0747-5632. doi:10.1016/j.chb.2017.12.015. URL info
  • JUHAŇÁK, Libor a Jiří ZOUNEK. Learning Analytics: Challenges and Opportunities of Using Data Analysis in Education. In Preface Patricia Ordóñez de Pablos, Miltiadis D. Lytras, Xi Zhang, Kwok Tai Chui. Opening Up Education for Inclusivity Across Digital Economies and Societies. Hershey, USA: IGI Global, 2019. s. 52-72, 21 s. ISBN 978-1-5225-7473-6. doi:10.4018/978-1-5225-7473-6.ch003. URL info
  • JUHAŇÁK, Libor, Jiří ZOUNEK, Klára ZÁLESKÁ, Ondřej BÁRTA a Kristýna VLČKOVÁ. The relationship between the age at first computer use and students' perceived competence and autonomy in ICT usage: A mediation analysis. Computers & Education, 2019, roč. 141. ISSN 0360-1315. doi:10.1016/j.compedu.2019.103614. URL info
  • JUHAŇÁK, Libor, Jiří ZOUNEK, Klára ZÁLESKÁ, Ondřej BÁRTA a Kristýna VLČKOVÁ. The Relationship between Students’ ICT Use and Their School Performance: Evidence from PISA 2015 in the Czech Republic. Orbis Scholae, Karolinum, 2018, roč. 12, č. 2, s. 37-64. ISSN 1802-4637. doi:10.14712/23363177.2018.292. URL info
  • JUHAŇÁK, Libor. Sociální sítě autorů publikujících v pedagogických vědách v letech 2009–2013 : exploratorní analýza. Studia paedagogica, Brno: Masarykova univerzita, 2017, roč. 22, č. 1, s. 9-36. ISSN 1803-7437. doi:10.5817/SP2017-1-2. Digitální knihovna FF MU info
  • CHROMEC, Jakub a Libor JUHAŇÁK. moodler : A new R package to easily fetch data from Moodle. In useR! International R User Conference, 3.-7. 7. 2017. 2017. URL info
  • ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ a Jiří POLÁČEK. E-learning. Učení (se) s digitálními technologiemi. Vydání první. Praha: Wolters Kluwer, 2016. 280 s. ISBN 978-80-7552-217-7. info
  • ARNSETH, Hans Christian, Ola ERSTAD, Libor JUHAŇÁK a Jiří ZOUNEK. Pedagogika a nové výzvy výzkumu ICT : role digitálních technologií v každodenním životě a učení mládeže. Studia paedagogica, Brno: Masarykova univerzita, 2016, roč. 21, č. 1, s. 87-110. ISSN 1803-7437. doi:10.5817/SP2016-1-5. Digitální knihovna FF MU info
  • JUHAŇÁK, Libor a Jiří ZOUNEK. Analytika učení : nový přístup ke zkoumání učení (nejen) ve virtuálním prostředí. Pedagogická orientace, Brno: Česká pedagogická společnost, 2016, roč. 26, č. 3, s. 560-583. ISSN 1211-4669. doi:10.5817/PedOr2016-3-560. info
  • JUHAŇÁK, Libor a Jiří ZOUNEK. Analyzing Interaction Between Students In Online Discussion Forums Using Social Network Analysis. In ECER 2015 : Education and Transition. Contributions from Educational Research, Corvinus University, 7.-11. 9. 2015, Budapest, Hungary. 2015. info
  • JUHAŇÁK, Libor a Petr SUDICKÝ. Enhancing Student Collaboration and Teamwork: Theoretical and Practical Issues of Virtual Project-based Collaborative Learning. In Gómez Chova, Luis; López Martínez, A.; Candel Torres, I.. Proceedings of INTED2013 Conference. Valencia: International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2013. s. 3453-3462, 10 s. ISBN 978-84-616-2661-8. URL info
  • SUDICKÝ, Petr, Libor JUHAŇÁK, Lenka BELÁŇOVÁ a Filip BENČO. Using E-Learning in Humanities Education: A New Moodle Module for Scaffolding the Development of Student Writing Skills. In Gómez Chova, Luis; López Martínez, A.; Candel Torres, I.. Proceedings of EDULEARN13 Conference. Barcelona: International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2013. s. 1055-1062, 8 s. ISBN 978-84-616-3822-2. URL info
  • JUHAŇÁK, Libor. Analytika učení a dolování dat v oblasti e-learningu. In XXI. konference České asociace pedagogického výzkumu Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti. 2013. info
  • SUDICKÝ, Petr, Libor JUHAŇÁK a Jakub CHROMEC. Putting the Pencil Down: Selected Issues of Web-based Language Testing. In Gómez Chova, Luis; López Martínez, A.; Candel Torres, I.. Proceedings of ICERI2013 Conference. Seville: International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2013. s. 4432-4442, 11 s. ISBN 978-84-616-3847-5. URL info

2019/06/11