Verso - virtuální vzdělávací prostředí
Authors | |
---|---|
Year of publication | 2016 |
Type | Appeared in Conference without Proceedings |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Description | Na praktickém workshopu se účastníci seznámí s aplikací Verso. Slouží pro zadávání zajímavých domácích úkolů, nebo k uvedení nového tématu v rámci přípravy na hodinu. Aplikace umožňuje vytvoření virtuální třídy pro žáky, ve které lze velmi jednoduše sdílet obrázky, videa, či stránky společně s instrukcemi pro žáky, kteří pak následně k úkolům přidávají své komentáře. Žáci na úkol reagují formou diskuzního fóra. Podstatné však je, že dokud úkol nesplní, tedy dokud nevyplní příslušný počet odpovědí, nevidí obsah odpovědí ostatních. Umožní jim to tak vyjádřit svůj vlastní názor bez vlivu ostatních. Žáci reagují na příspěvky svých spolužáků pomocí tlačítka “like”, textového komentáře, či smajlíků. Na tento způsob komunikace jsou zvyklí ze sociálních sítí a je jim velmi blízký, což může aktivitu zatraktivnit. Při workshopu si účastníci vyzkouší využití aplikace z pohledu žáka, aby dokázali aplikaci lépe porozumět. Poté si vyzkouší vytvořit svoji virtuální třídu a seznámí se s tvorbou aktivit pro žáky. |