Analýza komunikačních schopností v českém jazyce u bilingvních dětí předškolního věku
Title in English | Analysis of Czech vocabulary development of bilingual children of preschool age |
---|---|
Authors | |
Year of publication | 2020 |
Type | Appeared in Conference without Proceedings |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Description | Ačkoliv bilingvní žáci běžně navštěvují mateřské školy s češtinou jako hlavním dorozumívacím jazykem, bilingvní dítě je v našem školství často považováno za žáka, který vyžaduje nutnou podporu ze strany učitelů, aby ve školním systému uspěl. Ze strany učitelů také mnohdy přetrvává nedůvěra k samotnému bilingvismus a bilingvní výchově, která souvisí i s nedostatkem české odborné literatury na toto téma. Při pracovní stáži v USA jsem měla možnost seznámit se s pohledem amerických učitelů na bilingvismus a porovnat přístup k bilingvním dětem v americkém předškolním vzdělávání. Tyto poznatky ovlivnily přístup k mému doktorskému výzkumu a pozměnily výzkumné cíle práce. Aktuálně je metodologická část přepracovávána, aby byly možné sběr dat realizovat i na jaře 2021, jelikož původní výzkumný záměr nebylo možné zpracovat v době koronavirové pandemie. |
Related projects: |