METODIKA SPOLUPRÁCE S ASISTENTY (RODILÝMI MLUVČÍMI) VE VÝUCE CIZÍHO JAZYKA
Title in English | METHODOLOGY OF COOPERATION WITH ASSISTANTS (NATIVE SPEAKERS) IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING |
---|---|
Authors | |
Year of publication | 2023 |
Type | Appeared in Conference without Proceedings |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Description | Centrum jazykového vzdělávání jako největší pracoviště tohoto typu v České republice na základě inspirace ve finském školství nastartovalo v roce 2014 projekt „Asistenti (rodilí mluvčí) ve výuce cizího jazyka“, který byl oceněn European Language Award Label. Jedná se o fenomén, který zásadním způsobem proměňuje jazykové vzdělávání na Masarykově univerzitě a přináší nové aspekty do výuky i testování. Příspěvek pojednává o možnostech spolupráce s rodilými mluvčími, kteří v roli asistentů obohacují jazykové vzdělávání. Skrze provázané vazby učitel – student – asistent dochází ve výuce ke zvýšení motivace studentů a nabízí se široká paleta kooperace s cílem posilovat jak jazykovou vybavenost studentů, tak znalost reálií a schopností interkulturní komunikace. Díky metodice a přenosu dobré praxe je možné se inspirovat k aktivní spolupráci s rodilými mluvčími. |