připravit
výukové video
coby audiovizuální studijní materiál
Jak na záznam přednášky?
A co se hodí k tvorbě kratšího videa s prezentací?
Příprava výukových videí
Řízené samostudium staví především na kvalitních studijních materiálech a zdrojích informací, které vyučující studujícím poskytují spolu s nejrůznějšími typy úkolů rozvíjejícími či ověřujícími porozumění učivu. Pokud studující odevzdávají řešení úkolů, vyučující jim na ně poskytují formativní zpětnou vazbu. Samostudium vhodně doplňují občasné skupinové konzultace, při kterých se studující mohou doptat na to, co jim zůstává nejasné, a vyučující si můžou svižně ověřit, zda a jak studující látce porozuměli.
Článek, kniha či její část nejsou samy o sobě studijními materiály. Jde o zdroje informací. Součástí studijních materiálů jsou také otázky či úkoly, které studující řeší, na základě čehož jim vyučující poskytují zpětnou vazbu.
Kvalitní studijní materiály, které si vytvoříte pro účely online výuky, budete ve většině případů moci zužitkovat i při kontaktní výuce.
Nejsou primárně vytvořeny pro účely výuky.
Nejčastěji se jedná o odborné články a knihy, webové stránky, videa či audionahrávky atp.
Jsou přímo vytvořeny pro výuku samotnými vyučujícími nebo kolegy.
Jedná se např. o pracovní listy, prezentace, výuková videa, krátké texty, kvízy atp.
Můžete vytvořit e-learningový kurz s různými druhy aktivit. Systémů pro tvorbu a správu e-kurzů je více. Na FF MU máte k dispozici tři možnosti, k nimž poskytujeme uživatelskou podporu a níže je představujeme podrobněji:
K těmto prostředím na FF MU ovšem neposkytujeme uživatelskou podporu.
Studijní materiály a zdroje informací by měly být stabilně umístěny pouze v jednom prostředí (nikoli na několika různých platformách), aby byly snadno a přehledně dostupné.
Ve vašich studijních materiálech pro řízené samostudium by mělo být naprosto zřejmé:
Pro dosažení skutečně řízeného samostudia (nikoli pouhého samostudia) je nutné dbát na kvalitu a aktuálnost použitých studijních materiálů i zdrojů informací.
Součástí vašich studijních materiálů by měly být otázky či úkoly, které budou podporovat zapamatování i porozumění problematice.
I při řízeném samostudiu by vyučující měli být připraveni se se studujícími setkávat online a konzultovat. Konzultace jistě není nutno provádět každý týden pro všechny studující současně, zvlášť máte v předmětu velké množství studujících. Je dobré se na začátku semestru domluvit, jakým způsobem, za jakým účelem a jak často budou konzultace probíhat.
Jak studující tak vyučující by měli mít možnost sledovat, jak se studujícím v samostudiu daří, a výuka by se měla tomuto vývoji dále přizpůsobovat.
coby audiovizuální studijní materiál
Jak na záznam přednášky?
A co se hodí k tvorbě kratšího videa s prezentací?
Příprava výukových videí
Najeďte na dlaždici kurzorem myši, otočí se.
ke sdílení výukových videí či dalších studijních materiálů a řízení samostudia
Které prostředí se mu hodí víc, ELF, IS MU nebo třeba třídy v MS Teams?
Příprava e-kurzu nebo interaktivní osnovy
přípravy studijních e-materiálů v souvislosti s autorském právem
Co za zdroje informací nám dovoluje zákon při výuce používat?
Tvorba studijních materiálů a autorské právo
Ozvěte se naší podpoře.