Význam vzájemného učenímezi studenty kombinovaného studia pro prevenci studijní neúspěšnosti

Logo poskytovatele
Autoři

BRÜCKNEROVÁ Karla

Rok publikování 2021
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Lifelong learning - celoživotní vzdělávání
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www https://lifelonglearning.mendelu.cz/media/pdf/LLL_20211101011.pdf
Doi http://dx.doi.org/10.11118/lifele20211101011
Klíčová slova peer learning;higher education;part-time studies;drop out;biographies;written narratives;focus groups;students’ collaboration
Popis Cílem příspěvku je zodpovědět otázku, jak vzájemné učení mezi českými studenty kombinovaného studia pedagogických oborů na veřejných vysokých školách působí jako prevence neúspěšného ukončení studia. Na základě analýzy 28 biografických narativních rozhovorů, 94 písemných narativů a 6 focus groups ukážu, že vzájemné učení vnímají zapojení studenti jako klíčovou část svých studií. Vzájemné učení totiž usnadňuje studentům adaptaci a orientaci ve vysokoškolském prostředí, pomáhá jim smysluplně pracovat s obsahy studia a podílí se i na jejich motivaci ve studiu pokračovat.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.