Význam vzájemného učenímezi studenty kombinovaného studia pro prevenci studijní neúspěšnosti
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2021 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Lifelong learning - celoživotní vzdělávání |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://lifelonglearning.mendelu.cz/media/pdf/LLL_20211101011.pdf |
Doi | http://dx.doi.org/10.11118/lifele20211101011 |
Klíčová slova | peer learning;higher education;part-time studies;drop out;biographies;written narratives;focus groups;students’ collaboration |
Popis | Cílem příspěvku je zodpovědět otázku, jak vzájemné učení mezi českými studenty kombinovaného studia pedagogických oborů na veřejných vysokých školách působí jako prevence neúspěšného ukončení studia. Na základě analýzy 28 biografických narativních rozhovorů, 94 písemných narativů a 6 focus groups ukážu, že vzájemné učení vnímají zapojení studenti jako klíčovou část svých studií. Vzájemné učení totiž usnadňuje studentům adaptaci a orientaci ve vysokoškolském prostředí, pomáhá jim smysluplně pracovat s obsahy studia a podílí se i na jejich motivaci ve studiu pokračovat. |
Související projekty: |