Role rodičů dětí s postižením ve vztahu ke škole z perspektivy českého práva
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2003 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Speciální pedagogika |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Role of Parents of Handicapped Pupils |
Popis | V příspěvku je hodnocena pozice, kterou mohou zaujmout v českém legislativním prostředí rodiče dětí s postižením vzhledem ke škole. Vychází se z otázky, jaká role se připisuje rodičům dětí s postižením a jak přesně je tato role definována v legislativních a dalších školských dokumentech v České republice. Operuje se s rolemi rodičů, které jsou konkrétně pojmenovány v českých školských legislativních předpisech. V předpisech, kde role není pojmenována a lze ji abstrahovat, se rozlišuje rodič - problém, rodiče v roli klienta a rodiče v roli partnera. U posledně zmíněné role je posuzováno partnerství výchovné a partnerství sociální. Na základě výsledky analýzy zákonů a obecně závazných právních předpisů v rezortu školství vydávaných na základě zákona a v jeho mezích (vyhlášky, metodické pokyny) jsou uvedeny změny role rodičů dětí s postižením ve vztahu ke škole oproti minulosti. Aktuální legislativní stav je konfrontován s koncepčními záměry, které jsou obsaženy v nejvýznamnějších koncepčních dokumentech vlády a Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. |
Související projekty: |