Informace o projektu
Rodiče žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v roli výchovných a sociálních partnerů školy
- Kód projektu
- GP406/02/P120
- Období řešení
- 1/2002 - 12/2004
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Grantová agentura ČR
- Postdoktorské projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
- Filozofická fakulta
Projekt vychází ze zjištění, že v ČR nebyla komplexně zpracována úloha rodičů ve výchovně vzdělávacím procesu, přestože v zahraničí se jednalo o živé téma od 80.let 20.stol. Projekt se soustřeďuje na oblast dynamicky se rozvíjejícího speciálního vzdělávání. Česká speciální školská zařízení dosáhla odlišných výsledků při hledání nové cesty budování vztahu k rodičům. Při řešení projektu budou identifikovány. Navázání na nosný projekt odhalí rozdíly a styčné body v postavení rodičů na základních školách a speciálních školách (školách poskytujících speciální vzdělávání). K zodpovězení základních otázek bude přistoupeno po zpracování dosavadních teoretických poznatků v českých a zahraničních zdrojích, které se zmiňují o zvláštnostech role rodičů žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Následovat bude vlastní zjišťování a analýza současné situace role rodičů. K tomu bude použit soubor metod kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Výstupem výzkumu budou: přehledová stať o problému do časopis
Publikace
Počet publikací: 15
2005
-
Účast rodičů při poskytování speciální podpory jejich dětem ve školách
Handicap 2005, rok: 2005
2004
-
Die Analyse der Beziehungen zwischen den tschechischen Sonderschulen und Eltern mit besonderer Berücksichtigung der Aspekte, die die gegenseitige Partnerschaft unterstützen
Grenzen überwinden - Erfahrungen austauschen (Kongressführer), rok: 2004
-
Die Analyse der Beziehungen zwischen den tschechischen Sonderschulen und Eltern mit besonderer Berücksichtigung der Aspekte, die die gegenseitige Partnerschaft unterstützen.
Grenzen überwinden - Erfahrungen austauschen. Der große Berichtsband zum Sonderpädagogischen Kongress 2004., rok: 2004
-
Komunikace speciálních škol s rodiči o dítěti a pedagogických procesech
Profese učitele a současná společnost. Sborník anotací příspěvků., rok: 2004
-
Komunikace speciálních škol s rodiči o dítěti a pedagogických procesech
Rok: 2004
-
Podpora vztahu rodičů dětí s postižením a školy ve vzdělávacích programech
IV.Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami, rok: 2004
-
Škola a (versus) rodina
Rok: 2004, vydání: Vyd. 1., počet stran: 176 s.
-
Zájmy rodičů jako součást kontaktů speciálních škol s rodiči
Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. Řada pedagogická (U), rok: 2004, ročník: 52 (2004), vydání: 9
2003
-
Dimenze terapeutického působení ve vztahu školy a rodičů žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v německy mluvících zemích
Klima současné české školy, rok: 2003
-
Možnosti prosazování zájmů rodiči ve škole
Pedagogická orientace: odborný čvrtletník a zpravodaj České pedagogické společnosti, rok: 2003, ročník: 2003, vydání: 2