Účast rodičů při poskytování speciální podpory jejich dětem ve školách
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2005 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Handicap 2005 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | parents of children with special educational needs; special support; school |
Popis | Příspěvek přináší výsledky dílčího řešení v rámci projektu Rodiče žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v roli výchovných a sociálních partnerů školy. Bylo zjištěno, že nabízení účasti rodičům při poskytování speciální podpory na speciálních školách není samozřejmostí. Nejčastěji je nabízena přítomnost při vyučování a asistence rodičů při mimořádných školních akcích. Méně příležitostí mají rodiče k účasti při poskytování speciální podpory v roli asistentů ve třídě. Občasně je nabízena rodičům přítomnosti nebo asistování při speciálně pedagogických terapeutických činnostech a při individuální práci speciálního pedagoga se žákem. Pohled na speciální podporu zprostředkovaný pomocí záznamové techniky je nekonvenčním postupem, který se zpravidla rodičům nenabízí. Účast při hromadné výuce je rodičům přístupnější než účast při individuálně poskytované podpoře a terapii. |
Související projekty: |