Informace o projektu
Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, procesy, výsledky
(SKOLA 2014)
- Kód projektu
- MUNI/A/0908/2013
- Období řešení
- 1/2014 - 12/2014
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.
- Mgr. Alena Bendová, Ph.D.
- Mgr. Jana Boumová, DiS., Ph.D.
- PhDr. Kateřina Gažová
- Ing. Marie Horáčková, Ph.D.
- Mgr. Veronika Lokajíčková, Ph.D.
- Mgr. Iva Meitnerová
- Mgr. Lenka Pavlíčková, Ph.D.
- Mgr. Kateřina Ševčíková
- Mgr. Markéta Švrčková Nedevová
- Mgr. Lucie Ziembová
Cíl projektu spočívá v rozpracování teoretických rámců a výzkumných nástrojů umožňujících empirické zkoumání vybraných proměnných vztahujících se ke školnímu vzdělávání. Ke zpracování tématu se přistupuje z perspektivy školní pedagogiky a oborových didaktik. Při řešení se vychází z aktuálně zpracovávaných disertačních prací studentů doktorského studijního programu Pedagogika, obor Pedagogika, který je realizován na Pedagogické fakultě MU. Řešení projektu je relevantní nejen v rovině základního (metodologického) výzkumu, ale také s ohledem na probíhající školskou reformu. Výsledky projektu mohou být potenciálně využitelné pro rozpracování systému monitoringu a evaluace školního vzdělávání v České republice.
Publikace
Počet publikací: 10
2014
-
Jasnost, strukturovanost a soudržnost jako aspekt kvality výuky v biologii
Rok: 2014, druh: Další prezentace na konferencích
-
Kvantitativní analýza výukových situací z pohledu rozvíjení kompetence k učení ve výuce zeměpisu: vybrané výsledky výzkumu.
Rok: 2014, druh: Další prezentace na konferencích
-
Metakognice – vymezení pojmu a jeho uchopení v kontextu výuky
Pedagogika, rok: 2014, ročník: 64, vydání: 3
-
Mylné představy žáků 6. ročníku o fotosyntéze a dýchání rostlin
Školní vzdělávání: učitel - vyučování, žák - učení, rok: 2014, počet stran: 22 s.
-
Podpora produktivní kultury vyučování a učení (se) matematice: analýza videozáznamů z výuky
Rok: 2014, druh: Další prezentace na konferencích
-
Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů ve výukových situacích zeměpisu: aplikace metodiky AAA
Rok: 2014, druh: Další prezentace na konferencích
-
Řešení učebních úloh žákem s dyskalkulií: výsledky výzkumu
Rok: 2014, druh: Vyžádané přednášky
-
Školní vzdělávání: učitel - vyučování, žák - učení
Rok: 2014, počet stran: 196 s.
-
Školní vzdělávání: učitel - vyučování, žák - učení
Rok: 2014, vydání: 1. vyd., počet stran: 196 s.
-
Výuková situace: jak zjistit délku kružnice (obvod kruhu) aneb Jak na to šel Archimédés
Rok: 2014, druh: Popularizační texty