Project information
Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, procesy, výsledky
(SKOLA 2014)
- Project Identification
- MUNI/A/0908/2013
- Project Period
- 1/2014 - 12/2014
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Grant Agency of Masaryk University
- Category A
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Education
- prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.
- Mgr. Alena Bendová, Ph.D.
- Mgr. Jana Boumová, DiS., Ph.D.
- PhDr. Kateřina Gažová
- Ing. Marie Horáčková, Ph.D.
- Mgr. Veronika Lokajíčková, Ph.D.
- Mgr. Iva Meitnerová
- Mgr. Lenka Pavlíčková, Ph.D.
- Mgr. Kateřina Ševčíková
- Mgr. Markéta Švrčková Nedevová
- Mgr. Lucie Ziembová
Cíl projektu spočívá v rozpracování teoretických rámců a výzkumných nástrojů umožňujících empirické zkoumání vybraných proměnných vztahujících se ke školnímu vzdělávání. Ke zpracování tématu se přistupuje z perspektivy školní pedagogiky a oborových didaktik. Při řešení se vychází z aktuálně zpracovávaných disertačních prací studentů doktorského studijního programu Pedagogika, obor Pedagogika, který je realizován na Pedagogické fakultě MU. Řešení projektu je relevantní nejen v rovině základního (metodologického) výzkumu, ale také s ohledem na probíhající školskou reformu. Výsledky projektu mohou být potenciálně využitelné pro rozpracování systému monitoringu a evaluace školního vzdělávání v České republice.
Publications
Total number of publications: 10
2014
-
Jasnost, strukturovanost a soudržnost jako aspekt kvality výuky v biologii
Year: 2014, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Kvantitativní analýza výukových situací z pohledu rozvíjení kompetence k učení ve výuce zeměpisu: vybrané výsledky výzkumu.
Year: 2014, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Metakognice – vymezení pojmu a jeho uchopení v kontextu výuky
Pedagogika, year: 2014, volume: 64, edition: 3
-
Mylné představy žáků 6. ročníku o fotosyntéze a dýchání rostlin
Školní vzdělávání: učitel - vyučování, žák - učení, year: 2014, number of pages: 22 s.
-
Podpora produktivní kultury vyučování a učení (se) matematice: analýza videozáznamů z výuky
Year: 2014, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů ve výukových situacích zeměpisu: aplikace metodiky AAA
Year: 2014, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Řešení učebních úloh žákem s dyskalkulií: výsledky výzkumu
Year: 2014, type:
-
Školní vzdělávání: učitel - vyučování, žák - učení
Year: 2014, number of pages: 196 s.
-
Školní vzdělávání: učitel - vyučování, žák - učení
Year: 2014, edition: 1. vyd., number of pages: 196 s.
-
Výuková situace: jak zjistit délku kružnice (obvod kruhu) aneb Jak na to šel Archimédés
Year: 2014, type: Popularization text