Informace o projektu
Výzkum školního vzdělávání: Výukové metody, didaktické prostředky a učební podmínky (SKOLA 2015)
(SKOLA 2015)
- Kód projektu
- MUNI/A/1438/2014
- Období řešení
- 1/2015 - 12/2015
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
- Mgr. Alena Bendová, Ph.D.
- Mgr. Jana Boumová, DiS., Ph.D.
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
- PhDr. Kateřina Gažová
- Mgr. Jakub Homola
- Ing. Marie Horáčková, Ph.D.
- Bc. Vlasta Janíčková
- Mgr. Miroslav Janík, Ph.D.
- Mgr. Veronika Lokajíčková, Ph.D.
- Mgr. Iva Meitnerová
- Mgr. Jan Nekvapil
- Mgr. Lenka Pavlíčková, Ph.D.
- Mgr. Karel Picka, Ph.D.
- Mgr. Dominik Průdek
- Mgr. Kateřina Sýkorová, Ph.D.
- Mgr. Kateřina Ševčíková
- Mgr. Jaroslav Šrejma
- Mgr. Martin Šustr
- Mgr. Petra Vystrčilová, Ph.D.
- Mgr. Lucie Ziembová
Cílem projektu je rozpracování teoretických rámců, konstrukce výzkumných nástrojů a empirické podchycení proměnných vztahujících se k učebním podmínkám, výukovým metodám a didaktickým prostředkům ve školním vzdělávání. Využíváno je perspektivy obecné pedagogiky, primární pedagogiky a oborových didaktik (především přírodních věd, matematiky a výchov). Vycházeno je přitom z aktuálně zpracovávaných disertačních prací studentů doktorského studijního programu Pedagogika, obor Pedagogika, který je realizován na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Cíle projektu jsou směřovány do základního výzkumu (včetně metodologického), ale také aplikovaného výzkumu (včetně dopadů do školní praxe), a to ve vazbě na doporučení OECD z roku 2012 pro českou vzdělávací politiku v rovině evaluace systému na všech jeho úrovních. Výsledky projektu mohou být konkrétně využitelné pro podporu evaluace mikro a mezoúrovně vzdělávacího systému, zde míněno úrovně školy a výuky.
Publikace
Počet publikací: 19
2016
-
Czech high school students´misconceptions about basic genetic concepts: preliminaly result
Journal of Baltic Science Education, rok: 2016, ročník: 15, vydání: 6
-
Možná úskalí a přínosy projektového vyučování ve výuce přírodopisu a biologie
Projektové vyučování v přírodovědných předmětech, rok: 2016
-
Třídní učitel v sociálních vztazích se svými žáky: případová studie
Pedagogická orientace, rok: 2016, ročník: 26, vydání: 2
2015
-
Gamifikace vzdělávacího procesu - využití počítačových her jako didaktického nástroje
Rok: 2015, druh: Konferenční abstrakty
-
Jasnost, strukturovanost a soudržnost jako aspekt kvality výuky v biologii
Rok: 2015, druh: Konferenční abstrakty
-
Jasnost, strukturovanost a soudržnost jako aspekt kvality výuky v přírodopisu
Rok: 2015, druh: Další prezentace na konferencích
-
Metody mravní výchovy žáků základních škol a středních škol
Rok: 2015, druh: Další prezentace na konferencích
-
Metody mravní výchovy žáků základních škol a středních škol
Rok: 2015, druh: Konferenční abstrakty
-
Možná úskalí a přínosy projektového vyučování ve výuce přírodopisu a biologie
Rok: 2015, druh: Konferenční abstrakty
-
Prekoncepty a miskoncepty z fyziologie rostlin aneb jak to vidí učitelé přírodopisu
Rok: 2015, druh: Další prezentace na konferencích