Project information
Analýza diskurzu pohádek
- Project Identification
- FRVS/657/2013
- Project Period
- 1/2013 - 12/2013
- Investor / Pogramme / Project type
-
Ministry of Education, Youth and Sports of the CR
- University Development Fund
- B - Teachers' Education
- MU Faculty or unit
- Faculty of Arts
Projekt Analýza diskurzu pohádek si klade za cíl vytvořit a realizovat výuku kurzu Discourse Analysis: Folktales (Analýza diskurzu pohádek), který rozšíří a obohatí nabídku předmětů magisterských oborů Katedry anglistiky a amerikanistiky na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Předmět je koncipován jako jazykovědný kurz, při jehož výuce budou využity především teorie z lingvistické stylistiky, pragmatiky, sémiotiky a analýzy diskurzu. Jelikož se jedná o analýzu literárního žánru, budou do výuky začleněny i poznatky z oblasti literární historie a literární stylistiky. Prostor bude též věnován otázkám z oboru genderových studií, konkrétně genderovým stereotypům a jejich nabourávání v moderních pohádkách. Studenti budou pracovat jak s texty klasických a moderních pohádkových příběhů, tak i s jejich filmovými adaptacemi, neboť vedle analýzy jazykového materiálu bude pozornost věnována i vizuálnímu kódu. Garantem nového předmětu bude Katedra anglistiky a amerikanistiky FF MU, výuku povede řešitelka projektu Mgr. Jana Pelclová, Ph.D. Výuka bude probíhat v angličtině.
Součástí projektu je nákup primární a sekundární literatury nezbytné pro realizaci výuky nového kurzu a taktéž i příspěvek řešitelky na téma "Verbální a vizuální kódy v narativní struktuře pohádek" na mezinárodní konferenci v německém Heidelbergu pořádanou asociací PALA (Poetics and Linguistics Association). Zde bude mít řešitelka možnost navštívit dílny na propojení lingvistické a literární stylistiky ve výuce a na tvůrčí přístup k literárním textům z interdisciplinárního hlediska. Dále bude mít možnost konzultovat přípravu a realizaci kurzu s předními odborníky z lingvistické a literární stylistiky a získat cenné podněty na zkvalitnění výuky.
Publications
Total number of publications: 2
2013
-
Verbal and visual narativity: a case study of students' narratives inspired by Sendak’s visual images from Where the Wild Things Are
Year: 2013, type: Conference abstract
-
Verbal and Visual Narrativity: Reconstructing Where The Wild Things Are
Year: 2013, type: Appeared in Conference without Proceedings