Přechod žáků ze čtvrtého do pátého ročníku základní školy (případová studie)
Title in English | Transition of primary school pupils from the fourth to the fifth grade (case study) |
---|---|
Authors | |
Year of publication | 2017 |
Type | Article in Proceedings |
Conference | Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu. Sborník abstraktů z XXV. konference České asociace pedagogického výzkumu konané ve dnech 13.-14. září 2017 v Hradci Králové, 2017 |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Web | http://cpvuhk.cz/wp-content/uploads/2017/09/Sborn%C3%ADk-anotac%C3%AD-%C4%8CAPV-web.pdf |
Field | Pedagogy and education |
Keywords | primary school; transition; transfer; pupils; case study |
Description | The paper presents selected reults of the diploma thesis, which focuses on the transition of primary school pupils from the fourth to the fifth grade. The aim of the paper is to answer the research question: how the transition is viewed by the pupils. The reesarch probe is a qualitative research survey, which uses data from multiple sources: analysis of essays, involved observation and focus group. |
Related projects: |