Sumář dobré praxe - sdílení praxe v inkluzi

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

KISSOVÁ Lenka SLEZÁKOVÁ Katarína DLOUHÁ Dana FELCMANOVÁ Lenka MAVROGIANNOPOULOU LAPŠANSKÁ Veronika GAJZLEROVÁ Lenka VRUBEL Martin

Rok publikování 2021
Druh Přehledové a vzdělávací texty
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Inkluzivní škola usiluje o co největší zapojení všech aktérů a aktérek do života školy. Vedení, učitelský sbor, asistentský a poradenský personál, žáci, žákyně, jejich rodiče a pečovatelé – ti všichni jsou vnímáni jako důležití partneři ve vzdělávání a výchově. Základem tohoto komplexního partnerství je vzájemná důvěra a přesvědčení o společném cíli – maximálním rozvoji vzdělávacího potenciálu a osobnosti každého jednotlivého žáka a žákyně. Vzájemnou důvěru a sladění se na společných cílech je třeba systematicky budovat. Budování vztahů a zavádění opatření, které by směřovaly k vytváření pozitivních vazeb a prostředí není jednoduché. Počáteční ostych, nedůvěra či obavy jsou přirozenou reakcí, kterou lze systematickým úsilím pracovníků a pracovnic školy překonat či alespoň zmírnit. V Sumáři inkluzivního vzdělávání vycházíme z praxe škol v České republice. Snažíme se vám v něm zprostředkovat jejich zkušenosti, výzvy, které před nimi stály, a způsoby, jakými se s nimi poprali. Sdíleli s námi dobrou praxi, zajímavé nápady, tipy na konkrétní aktivity, mluvili o tom, co se jim osvědčilo a v čem jim opatření přišla podstatná. V Sumáři se vám snažíme představit: tuto dobrou praxi, co můžete ve škole dělat a jak, co si při tom dát pozor, na co naopak nezapomenout. Škola, které se podaří vybudovat pozitivní klima školy, poskytuje pozitivní a příjemné prostředí, v němž se všichni aktéři a aktérky cítí dobře a mají sami zájem podílet se na životě školy. Tato publikace byla realizována v rámci projektu „BeIN – Bariéry v inkluzi a jejich překonávání – implementace v prostředí českých základních škol“ za finanční podpory Technologické agentury České republiky v programu ÉTA (kód projektu TL02000064). Projekt je realizovaný na Institutu výzkumu inkluzivního vzdělávání Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.