Pedagogická praxe a její reflexe ve studijním programu učitelství historie na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2023 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Marginalia historica : Časopis pro dějiny vzdělanosti a kultury |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://pages.pedf.cuni.cz/kddd/marginalia-historica/obsahy-starsich-cisel/ |
Klíčová slova | Teaching history studies; curricular changes to teaching practice; assessment of teaching practice |
Popis | Článek prezentuje zkušenosti se změnami v oblasti praktické výuky ve studijním programu učitelství historie na Filozofi cké fakultě Masarykovy univerzity. Poukazuje na významný nárůst podílu praktické výuky ve vzdělávání adeptů učitelství a sdílí zkušenosti s podobou propedeutických předmětů, kurzů spojujících teoretickou a praktickou výuku a hlavně zkušenost s refl exí praxí, která je v rámci reformy nejvýznamnější změnou. Na praktických příkladech jsou představeny způsoby, jak praktikanti vnímají svou roli učitele, přístupy provázejících učitelů a samozřejmě také vlastní výuku. |