Psychologické charakteristiky a věkové zvláštnosti dětí na přechodu stupňů
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Kapitola se zaměřuje na problematiku vývoje v rané adolescenci (early adolescence). Text se zaměřuje na specifika individuálního vývoje v jednotlivých oblastech (jako je fyzický vývoj, vývoj myšlení a vývoj sociálních vztahů). Naším záměrem bylo představit období časné adolescence v kontextu psychologických teorií, přičemž zastřešujícím konceptem je pojem vývojových kaskád (developmental cascades), který umožňuje popisovat specifika individuálního vývoje, jeho dynamiky či jeho zvláštností s ohledem na kontext vlivů, jejich interakcí i specifik prostředí. V textu jsou představeny i některé výsledky longitudinálního šetření na populaci českých dětí v tomto období, s důrazem na prožívání a reflexi výchovného působení rodičů (strachy, vnímaný styl výchovy). |
Související projekty: |