Informace o projektu
Cesty učení: výzkum kontextu, prediktorů i výstupů
(CU)
- Kód projektu
- MUNI/A/1604/2024
- Období řešení
- 1/2025 - 12/2025
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Specifický výzkum - podpora studentských projektů
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Filozofická fakulta
- doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
- Mgr. Veronika Babyrádová
- Mgr. Bc. Nicol Dostálová
- Mgr. et Mgr. Karolína Hradilová
- Mgr. Karolína Malíková
- Mgr. Barbora Nekardová
- Veronika Pokorná
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
- Mgr. Ivo Rozmahel
- Mgr. Monika Řičicová
- Mgr. Erik Šejna
- Mgr. Veronika Štolfová
- Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
- Mgr. Jakub Vlček
- Mgr. Denisa Zimová
- Mgr. et Mgr. Markéta Žáková
Projekt poskytuje teoretickou a metodologickou podporu doktorským studentům programu Pedagogické vědy na Ústavu pedagogických věd FF MU. Zaměřuje se na výzkum procesů učení nejen v různých vzdělávacích institucích, ale i v širších neškolních kontextech. Cílem je analyzovat učení v širokém spektru prostředí. Pozornost je věnována prediktorům, které vysvětlují rozdíly v učebních výsledcích. Podporovaná témata zahrnují širokou škálu aspektů, jako jsou kvalita výuky, výuková komunikace, studijní neúspěšnost a resilience, well-being a v neposlední řadě také osobnostní charakteristiky učících se i jejich průvodců. Záměrem je pomoci doktorandům efektivněji navrhovat, realizovat a vyhodnocovat jejich výzkumy, aby přispěly ke zlepšení vzdělávací praxe, tvorbě vzdělávací politiky a rozvoji metodologie pedagogického výzkumu.
Cíle udržitelného rozvoje
Masarykova univerzita se hlásí k cílům udržitelného rozvoje OSN, jejichž záměrem je do roku 2030 zlepšit podmínky a kvalitu života na naší planetě.