Nově vydaná směrnice O způsobech a zásadách interní a externí komunikace Filozofické fakulty Masarykovy univerzity (č. 2/2022) přináší v návaznosti na Akční plán HR Award výčet komunikačních kanálů, které jsou na fakultě používány pro sdílení informací uvnitř, ale i navenek. Popisuje také jejich cílové skupiny a obsah sdělení, k jejichž šíření mají sloužit. Ačkoliv se to může zdát banální, jasné pojmenování komunikačních kanálů a stanovení způsobu jejich využití může značně usnadnit dostupnost informací. Polopaticky řečeno ti, kterým jsou informace určeny, budou vědět, kde je mají hledat, a ti, kteří je šíří, je budou šířit vhodnými cestami.
Ve druhé části pak směrnice přináší několik základních zásad pro fakultní komunikaci: povinnost dodržovat pravidla jednotného vizuálního stylu Masarykovy univerzity, dbát zásady dvojjazyčnosti a vhodně pracovat s genderově senzitivním jazykem.
Základní požadavky směrnice bude specifikovat série navazujících metodických listů. První dva, týkající se dvojjazyčné komunikace a obecných jazykových zásad (včetně genderově senzitivního jazyka) již byly vydány. Přinášejí konkrétní návody, praktické ukázky, tipy a doporučení. Následovat budou dokumenty k webovým stránkám, sociálním sítím a využívání LCD obrazovek a inzertních ploch.